Prentki Blog Motoryzacyjny - Nowy błotnik, nowy lakier
3212
post-template-default,single,single-post,postid-3212,single-format-standard,no_animation

Nowy błotnik, nowy lakier

Kolejna porcja wieści na temat mojego czerwonego rupiecia.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi (a w szczególności tabliczka znamieniowa na przednim pasie oraz numer VIN) wskazują, że mój Escort posiada lakier o wiele mówiącej nazwie „Radiant Red”. Ponieważ muszę w końcu zrobić porządek z tylnymi reperaturkami, które wymieniłem pod koniec zeszłego sezonu, a także dokończyć świeżo zamontowany przedni błotnik, zamówiłem trochę odpowiedniego lakieru w pobliskim sklepie.

Żeby mieć pewność, że dostałem odpowiedni kolor naniosłem trochę lakieru na próbki wykonane z kawałka wyciętej blachy pokrytej białym podkładem akrylowym. Okazało się, że faktycznie nowy kolor jest niemal identyczny jak ten na samochodzie.

Niestety jednak nie wszędzie…

Nie wiedzieć czemu poprzedni właściciele cabrio zamiast zamówić odpowiedni odcień postanowili różnej maści poprawki wykonywać przy użyciu kilku innych kolorów i cieniować je później przez sąsiadujące elementy.

Wygląda więc na to, że aby uzyskać satysfakcjonujący mnie efekt będę musiał polakierować cały samochód (świeżo pomalowany przedni błotnik idealnie pasuje do tylnej klapy, ale do przedniej połowy drzwi niestety już nie)

Żeby jednak zbytnio Was nie zanudzać – zamieszczam po prostu kilka zdjęć.

Wyprowadzenie nierówności na epoksydzie:

Dwie warstwy białego podkładu akrylowego:

I po lekkim przetarciu z faktury długo wyczekiwany kolor:

Teraz pozostaje mi już tylko wyszlifować i wypolerować cały element z odkurzu i pyłków i zabrać się za przygotowanie reszty nadwozia. Wszystko wskazuje na to, że jeśli polakieruję cały samochód w ten kolor, stanę się posiadaczem jedynego tak niewielkiego obiektu, który będzie zarazem doskonale widoczny z kosmosu.

Pozdrawiam,

Tommy


35 Komentarze
  • maxx304 - Marzec 14, 2014

    Krwista czerwień… I like it :) Poza tym podobno czerwone jest szybsze.

    • paulina - Marzec 16, 2014

      Potwierdzone info. Moje CC700 w kolorze czerwonym to nie było zwykłe CC700. Zamieniało się w CC7000.

      • Tommy - Marzec 17, 2014

        Albo nawet CCX ;}

        Kiedyś miałem malucha, którego pod wpływem albumu o Ferrari przelakierowałem na kolor Rosso Corsa (znany również jako "ten najtańszy czerwony renolak poproszę"). Czas jaki ustaliłem nim kiedyś na spadaniach z przełęczy przegibek po dziś dzień (nawet mimo faktu posiadania prawie 200 konnego BMW) pozostaje poza granicami moich możliwości.

        Skurczybyk był głośny, miękki i nieprecyzyjny ale końcówkę skali zawsze pokonywał nie tyle mocą i momentem co sercem.

        Lubię czerwone samochody.

  • Peedro - Marzec 14, 2014

    zwykły akryl? Czy baza plus klar?

    • Tommy - Marzec 14, 2014

      akryl

      • vegetagt - Marzec 16, 2014

        to czemuż to tak ładnie wygląda? :D

        • Bio - Marzec 16, 2014

          A czemu ma nie wyglądać? Wygląda normalnie, jak dobrze pomalowany element ;) 

          • Tommy - Marzec 16, 2014

            Akrylowa czerwień zawsze gniecie jajka tuż po lakierowaniu, albo tuż po poleroce. Sztuką jest utrzymać ten lakier w dobrej kondycji na dłuższą metę bo płowieje jak jasna cholera ;}

            • Bio - Marzec 17, 2014

              czeka Cię stały rabat w sklepach z woskami samochodowymi :P

  • naobrotach.blog.pl - Marzec 14, 2014

    maluj całość! bez dyskusji, musi być świerzo, akryl nie jest drogi:)

    ps. myslałem, że sprzedałeś mangelsy?

  • naobrotach.blog.pl - Marzec 14, 2014

    chciałem napisać *śfierzo:)

  • Łukasz - Marzec 14, 2014

    Efekt super!!! :)

  • Parzych - Marzec 14, 2014

    Tylko dachu nie pomaluj z rozpędu… ;)

  • bebok - Marzec 15, 2014

    Paanie jak to tak bez uszczelek i opon? Co to za garażowe malowanie! :-D

    • Tommy - Marzec 17, 2014

      Opon nie pomalowałem ale w wyniku dziwnego zbiegu okoliczności (i niedokładnie zamkniętej puszki z lakierem) mój pies uchodzi obecnie za najszybszego labradora w okolicy – także ten… ;}

      • Bebok - Marzec 17, 2014

        Już widzę te fotkę na mieście :D

        czerwone, super błyszczące Cabrio.

        #1 myśl – WOW, ale utrzymane

        #2 myśl (po tym jak dostrzeżesz czerwony łeb psa wystający poza obrys samochodu) – Całkiem nieźle pomalowane, nie licząc mordy (że psa) :)

        • Tommy - Marzec 17, 2014

          Labradora przykleję do maski srebrną taśmą powertape – będzie udawał jaguara ;}

  • Bio - Marzec 15, 2014

    A ja znowu na żywo zobaczę i Ci prawie pobródze na biało :( Za dobrze mody robisz w samochodach :D

  • Peedro - Marzec 16, 2014

    To żeby nie blakło to ja bym wolał w tym samym kolorze pomalować, ale w systemie baza + bezbarwny :P

    • Tommy - Marzec 17, 2014

      Też bym wolał ale do położenia ładnego lakieru z klarem trzeba mieć naprawdę dobre warunki (wentylacja, idealna czystość etc). Jednowarstwowy akryl wiele wybacza – dasz radę wypolerować odkurz i pył, który pojawi się w trakcie nakładania lakieru, możesz nawet wyprowadzić zacieki, a w razie gdybyś naprawdę coś spaprał to łatwo zrobisz miejscowe poprawki.

      Z błotnikiem dałbym sobie radę ale malowanie całego wozu w metallic bez odpowiedniego miejsca zakrawa już na głupotę ;}

  • Jurek - Marzec 16, 2014

    nie prościej było wykręcić cały błotnik, niż męczyć się z oklejaniem auta?

    • Tommy - Marzec 17, 2014

      Gdyby tylko cabrio miało odkręcane błotniki to owszem ;}

      • maxx304 - Marzec 17, 2014

        Tommy, jak już fabrykę poprawiasz, to możesz od razu kątówką tak blachy podzielić, żeby składało się jak puzzle :)

        • Bebok - Marzec 17, 2014

          TRANSFORMERS! :D

          zamiast Mustanga był by Escort :D

          • Tommy - Marzec 17, 2014

            Ale to jest transformers.

            Jeśli za szybko wjedziesz w dziurę to otworzą się drzwi i schowek pasażera, radio samo przełączy stację na Dire Straits i kawałek Sultans of Swing, a podwozie wyda z siebie dźwięk łudząco podobny do Optiumsa Prime krzyczącego "kurrrrrrwaaaa!".

            • Bebok - Marzec 17, 2014

              Kolega woził mnie kilka razy 306 cabrio, ale nie było żadnych z w.w. oznak niestabilności konstrukcji :D

              Mój escrot w kombiaku był też wykonany z gównolitu a nie blachy. I kiedy np stałem na nierówności jednym kołem, lub jakoś koślawo na krawężnikach, tylna klapa bez problemu sie otwierała ale gorzej było z zamykaniem. Wtedy z jednej strony był ruch a'la nożyce, po krawędzi. Z drugiej strony można było wyciagać zakupy przez szparę :)

              • Tommy - Marzec 17, 2014

                Za każdym razem kiedy przesiadam się z BMW do Escorta odnoszę wrażenie, że wóz zaraz się rozpadnie ;}

                • Bebok - Marzec 17, 2014

                  U ciebie jest "wymówka". Bo cabrio, bo 2 cegły połączone kawałem blaszki. A u mnie w kombi? :) Aż dziw że okna nie pękały od jazdy na taczkowym zawieszeniu i oponach profil 205/40 ^^

      • Jurek - Marzec 19, 2014

        aaa, takie to mądre. no to faktycznie nie było wyjścia…

  • AutoChlodnice.com - Marzec 17, 2014

    Ahhh ta czerwień jest super, a w rzeczywistości musi to wyglądać jeszcze lepiej niż na zdjęciach… +100 do agresywności i wyglądu :) Swoją drogą człowiek uczy się całe życie i właśnie dowiedziałem się, że w cabrio nie ma odkręcanych błotników hehe, dzięki za lekcję i powodzenia w lakierowaniu :D

  • iParts.pl - Marzec 18, 2014

    no widzę zmiany ostre :) piękna czerwień na pewno doda mocy ;)

  • Konrad - Marzec 18, 2014

    Ech, czsami sporo wysiłku kosztuje realizacja motoryzacyjnych marzeń :) Ciekawy blog, pozdrawiam. 

  • dealerauto - Marzec 21, 2014

    czekam na zdjęcia prezentujące efekt finalny w całości :)

     

  • lutek - Kwiecień 5, 2014

    Kolor rzucający się w oczy …Efekt świetny :) 

     

Dodaj komentarz:

Chrupki sponsoruje:

Archiwum wpisów

#postępyRobię bezpieczeństwo blog bmw cabrio czas wolny e36 escort facet felgi felieton fotorelacja garaż hobby jazda kobieta konkurs lakierowanie maluch marzenia motoryzacja mężczyzna naprawa odbudowa pasja poradnik prentki przepisy radość remont samochody samochód silnik test trening tuning wybór zabawa zdjęcia życie