Mam poważny dylemat związany z felgami (coś jak Iza kiedy wpadnie do sklepu, w którym jest za dużo czerwonych butów).

Chodzi o to, że ze względu na niższe zawieszenie i szeroko rozumiane wrażenia estetyczne postanowiłem w tym roku zostawić moje 15 calowe zimówki stojącej na podjeździe „e-trzydziestce” (która i tak ich potrzebowała) i zorganizować sobie do bordowej jakieś większe (i co się z tym wiąże ciekawsze) koło.

Padło na siedemnastocalowe felgi o tradycyjnym wzorze alpiny i choć z początku moja wizja była jasna jak głęboka rysa na czarnym lakierze, tak teraz, kiedy już trochę napatrzyłem się na przygotowane pod podkład felgi leżące w garażu, coraz bardziej się waham.

No bo tak – początkowo, po odrestaurowaniu chciałem polakierować koła na najprostszy, klasyczny, srebrny kolor. Dokładnie taki sam jak w chwili gdy do mnie trafuiły.

Zacząłem więc tradycyjnie od wypiaskowania i wyprostowania felg. I teraz, gdy miałem już składać zamówienie na wiaderko farby w pobliskiej lakierni, za cholerę nie wiem co robić. Rozważam kilka kolorów (nie bójcie się – nie kręcą mnie jakieś fluorescencyjne, różowe wynalazki). Wszystkie zawierają się w przedziale pomiędzy bielą, a czernią – chodzi po prostu o szary i jego odcienie.

Na ten moment moje typy to:

1. Czarny półmat

2. Ciemny grafit

3. Klasyczny srebrny

4. Srebrny + czarne gniazdo pod deklem (jak w starych alpinach)

5. Biały

6. Jakiś inny?

Póki co najbardziej ciągnie mnie w ten ciemny grafit (tak, co by zimą poszarzała od soli i brudu opona nie wyglądała na jego tle zbyt blado). Dekielki alpiny i srebrne zaciski oraz śruby powinny ładnie z nim kontrastować – tak mi się przynajmniej wydaje.

Ale cholera sam nie wiem… Srebrne zawsze spoko. Białe bo alpina, śnieg, kokaina i w ogóle.

Pomożecie coś?

 

67 Komentarzy

  1. Erwin1981 24 września 2014 o 15:00

    Wg mnie w tym przypadku "klasyczne srebrne" felgi to najładniejsza i najlepsza opcja. Zwłaszcza, że jest to tradycyjny, strzelisty wzór Alpiny.

    1. Tommy 24 września 2014 o 15:09

      Chodzi mi jeszcze po głowie coś takiego:

      Z tego co wiem nikt chyba jeszcze tego w wypadku tych felg nie próbował, a jakby na to nie patrzeć jest to jakieś customowe nawiązanie do klasyki.

      Druga opcja, która najbardziej chodzi mi po głowie to coś takiego:

      1. Bio 24 września 2014 o 15:29

        w sumie ten grafit lepiej wygląda… niż "old-alpina"

      2. Stiuk 24 września 2014 o 17:52

        Tommy,  a może coś takiego jak poniżej?  Delikatnie jaśniej niż w Twojej wersji.

      3. Sebastian 24 września 2014 o 17:55

        Szare wyglądają najstosowniej, białe raczej będą brzydko wyglądać w zimę całe uyebane :D

  2. Beddie 24 września 2014 o 15:13

    Albo wersja klasyczna srebrno-czarna albo ciemny grafit. Grzesiek tak ma na swoim Cabrio, nie wiem czy pamiętasz jak to wyglądało, ale IMO bardzo spoko. Innych opcji nie widzę.

  3. Kuba 24 września 2014 o 15:22

    Wersja srebrno-czarna super, ew. srebrna, w ostateczności biała (widże, że photoshop poszedł w ruch, więc spróbuj wkleić białe, wydaje mi się, że z kolorkiem twojej beczki może to ciekawie wyglądać). Wszystkie ciemniejsze kolory bardzo pomniejszają optycznie felgę, ja bym w ciemne nie szedł.

  4. banita 24 września 2014 o 15:40

    bielyje rozy tommy! xD

  5. radosuaf 24 września 2014 o 16:06

    Do tej karoserii to raczej klasyczny srebrny.

  6. mateusz 24 września 2014 o 17:34

    znam ten bol jak tanczylem z paleta kolorow przy aucie az wkoncu powiedzialem daj 3 setki bialego akrylu i teraz jest efekt jojo jak z odchudzaniem u kobiet,problem brudu wraca odrazu jak odloze myjke cisnieniowa

     

  7. Blogomotive 24 września 2014 o 17:37

    Gdybym miał bordowe auto (albo każdy inny kolor poza czarnym) to bym koła robił czarne (mat, półmat, błysk – bez znaczenia).

    1. Tommy 24 września 2014 o 18:16

      Właśnie gdyby chodziło o koło na lato to bez namysłu szedłbym w czarny półmat (szczgólnie z moimi srebrnymi zaciskami i wierconymi tarczami powinno dawać to radę). Latem opony mam zawsze wyczernione i świeżutkie, a felgi czyste – byłby mjut.

      Problem polega jednak na tym, że zimą, przez 95% czasu koło będzie uwalone od soli, brudu i syfu z ulicy więc przy czarnej feldze wypłowiała opona będzie wyglądała jakby ktoś ją wytarzał w cemencie – a strasznie gryzie mnie w oczy kiedy felga jest ciemniejsza niż gumy.

      Stąd pomysł na grafit…

      1. Blogomotive 25 września 2014 o 10:03

        Ta Twoja świadomość kolorów i odczuwanie barw trochę mnie przeraża. Gdzie ci mężczyźni?!

        1. Tommy 25 września 2014 o 10:20

          Stary – jak kiedyś w castoramie wybieraliśmy z Izą kolor farb do sypialni to wszystko było zielone. Ale ku$%* wszystko. Iza sypała jakimiś dziwnymi nawiązaniami do mchu, mgły, wiosny i trawy w jakimś miejscu, którego za cholerę nie byłbym w stanie wskazać na mapie, a ja tymczasem stałem spłoszony jak młoda sarna i wszędzie widziałem zielony.

          Ale już jak wybierałem lakier na Ibizę to byłem w stanie zdefiniować i odróżnić 5000 odcieni krwisto czerwonego i baba za ladą patrzyła się na mnie jak na jakiegoś pojeba.

          Postałbym tam jeszcze trochę i zamiast zwyczajowych nazw kolorów zacząłbym używać palety RAL albo numerów lakierów z katalogu BMW.

      2. Beddie 25 września 2014 o 18:05

        Grafit bardzo fajnie maskuje syf, pod względem praktyczności jest zajebisty :)

  8. humanlife 24 września 2014 o 17:50

    A może by nie zupelnie białe tylko coś na kształt kości słoniowej czy ecree czy jak się tam zowie ten kolor? myślę że do bordowej by to fajnie spasowało :D

    1. Tommy 24 września 2014 o 18:19

      Biały biorę pod uwagę bo alpina przypomina trochę OZ superturismo, a to w bieli wygląda obłędnie (wiesz – taki dtm style). Problemem jest jednak syf – domycie tego po tygodniu kulania się po mieście będzie zakrawało na cud jak podejrzewam.

      Kurwa… Czy ja zaczynam właśnie myśleć praktycznie?

      1. humanlife 24 września 2014 o 18:54

        Dlatego nie mówie o białych tylko o tym ecree czy ta kosc sloniowa bo to nie do konca białe jest a i sól myślę że na tych kolorach zginie ale mogę się mylić. Albo coś bardziej w jasny beż

  9. paulina 24 września 2014 o 17:59

    Ja stawiam na propozycję numer dwa i na propozycję numer cztery, albowiem to są jedyne kolory które akceptuję na felgach. Tak naprawdę to na widok grafitowego kolana mi się trzęsą, a łydki więdną. Wszystko za sprawą tego lakieru, który tutaj jest przekłamany przez dziwny filtr w aparacie:

    W pełnym słońcu subtelnie mienił się, a przy normalnej widoczności wyglądał tak:

    Taki przyczajony tygrys z palety Toyoty.

    1. Tommy 24 września 2014 o 18:30

      Paula – grafit to temat otwarty (jego odcień znaczy się). Ten, który pokazałaś jak najbardziej wpisuje się w moją wizję :}

        1. Tommy 25 września 2014 o 07:39

          Wybacz, mnie się tam akurat Paula bardzo podoba (ma w sobie coś takiego egzotycznego rodem ze "Słonecznego Patrolu" ;D).

           

  10. mati 24 września 2014 o 18:05

    Mialem niedawno jeszcze bordowe e36 coupe na bialej stalowce. Z tą felgą powinno robic ale sprobój jakąś fotoszopke jeszcze zrobic. :)

      1. mati 26 września 2014 o 12:16

        lato
        zima

  11. Łysy1303 24 września 2014 o 18:06

    na czorno!

  12. Lisu 24 września 2014 o 18:32

    Zdecydowanie opcja numer 2

  13. rafal 24 września 2014 o 18:59

    klasyczne srebrne "z grubszym ziarnem" albo białe

  14. beatles 24 września 2014 o 19:25

    Dobry gust! Też w tym miesiącu udało mnie się 17′ Alpiny do e28 zdobyć:) wg mnie tylko srebrny, ew z tym customowym środkiem. Alpina jest świetnym wzorem, ale im ciemniej tym bardziej traci.

  15. Mieszko 24 września 2014 o 19:31

    Grafit + czarne gniazdo, to się nie wyklucza moim zdaniem :)

  16. Szczypior 24 września 2014 o 19:50

    Tommy, nie marudź o praktyce, wal w srebrno-czarne bo to wygląda obłędnie :]

  17. maxx304 24 września 2014 o 21:11

    Białe. Ciemna karoseria i ciemna felga mi jakoś nie pasują, a kontrast wygląda fajnie.

    Ewentualnie srebrne.

  18. yerzoll 24 września 2014 o 21:17

    Jak takie to tylko białe! Jak rajdówa, wpiszą się ładnie w ubłocone auto – jakże szalenie rasowo!

  19. Bebok 24 września 2014 o 21:28

    Na zimie bralbym białe! Soli jak wyschnie nie będzie aż tak widać. No i na bank fela będzie jaśniejsza od opony. Wzór felg jest cacy. Jak fela będzie mokra dalej będzie prezentować się zacnie.

  20. Darosz 24 września 2014 o 22:16

    Czfórkę! Czfórkę wybierz Panię ;) Będziesz Pan zadowolony ;)

  21. Tommy 25 września 2014 o 07:44

    A niech Was…

    Po cichu liczyłem, że wszyscy jednym głosem wybierzecie zgodnie jedną pozycję, a ja, jak zwykle zrobię po swojemu i wybiorę inną – i wszyscy będą zadowoleni.

    A tu du** ;}

    1. Baju 25 września 2014 o 10:33

      O to to, ta opcja robi najlepiej :)

    2. antares 25 września 2014 o 20:53

      To na Przegibku ?

    3. Szczypior 25 września 2014 o 22:33

      DAWAJ DAWAJ! Wygląda obłędnie! A będzie toto jakoś z nadkolami równo, czy będzie głęboko?

    4. Szczypior 25 września 2014 o 22:35

      I we no daj większe to foto, to sobie na tapetę wrzucę. :D

    5. Zibi 29 września 2014 o 10:58

      10/10 Jak dla mnie bomba, w sumie wszystko się dobrze prezentuje, ciężki orzech do zgryzienia ale ta opcja moim zdaniem plasuje sie na podium :)

    6. Kuba 30 września 2014 o 15:12

      Ja jestem za tą opcją i podpisuję się pod tem wszystkiemi kończynami!

  22. Marcin 25 września 2014 o 08:34

    Ja bym dal srebrny, ale poprosil o dorzucenie maksymalnej ilosci, nie znam fachowej nazwy, tych platkow metalicznych. Widzialem taki malunek i kolo naprawde pieknie sie prezentuje. 

    Osobiscie nie lubie czarnych felg, wygladaja na mniejsze i jak brzydkie stalowki zimowe. Ale co kto lubi :)

  23. radosuaf 25 września 2014 o 08:37

    Blogo miał rację – dżender blog :). Jak są wpisy o cięciu i spawaniu Malana – pojawiają się 4 komentarze. Jest wpis o kolorze felg – nie nadążam powiadomień z poczty wywalać :).

    1. Tommy 25 września 2014 o 08:43

      A wiesz co jest w tym wszystkim najgorsze? O tych wszystkich odcieniach i ich kombinacjach debatujemy prawie wyłącznie w męskim gronie (Paulina jest usprawiedliwiona bo ma cycki więc przynajmniej zna się na kolorach).

      Równouprawnienie ku@*&!

      1. radosuaf 25 września 2014 o 08:49

        Jak przetarłem felgę w Julce, pojechałem do serwisu i koleś mi zaczął tłumaczyć, że to jakiś n-warstwowy lakier i że trzeba całą felgę i że będzie kosztować nikt nie wie ile albo zrobi to w wersji budżetowej, ale będzie lekka różnica. Wziąłem wersję budżetową i różnicy ni groma dostrzec nie mogę :D. Rozróżniam tylko 3 kolory – fajny, pedalski i ch**owy :).

        1. Tommy 25 września 2014 o 09:02

          Zapomniałeś o Rosso Alfa  ;)

          1. radosuaf 25 września 2014 o 09:40

            To jest ten fajny – Rosso Alfa było też kilka (-naście?) odcieni, w zleżności od epoki, a tych już za nic nie rozróżnię :D.

    2. paulina 25 września 2014 o 22:55

      ja, mhm,  ni uj nie znam się na kolorach*, ale cycki są na miejscu

       

      *chyba że chodzi o bordowy lakier do paznokci – w tym wypadku jestem master

       

  24. Zbyszek 25 września 2014 o 09:31

    grafit taki jak na ori m5 e39, tylko to już większa zabawa lakiernicza. jakaś perła + zapylenie innym kolorem, ale efekt jest mocno niesamowity :) 

    ewentualnie fajnie wyglądać może alpina grun II, ramę roweru sobie tak pomalowałem :) 

  25. Garnier 25 września 2014 o 11:51

    Żadne tam białe, do bordowego zalatuje mi to… czymś złym. Ale taki tytanowy kolor, grafit z przebłyskami byłby uber spoko.

  26. oczys 25 września 2014 o 14:32

    ja bym brał białe fele ! :)

  27. Patryk 25 września 2014 o 20:20

    Daj je w GUNMETAL! ;)

  28. Parzych 26 września 2014 o 01:29

    W/g mnie, tylko grafit!

  29. Dulian 26 września 2014 o 13:51

    Ja też na ciemny grafit bym postawił ale to tylko moje zdanie

  30. radosuaf 2 października 2014 o 09:57

    Co tu tak cicho ostatnio? Zatrzasnąłeś się w solarium? :)

    1. Tommy 2 października 2014 o 18:06

      Kupiłem włoski ekspres do kawy. Zepsuł się od razu po wyjęciu z pudełka, tak więc teraz brakuje mi kofeiny i na okrągło śpię ;}

      Przez ostatni tydzień jeździłem po Polsce – siedzę właśnie nad małą fotorelacją z jednego z tych wypadów ;} Cierpliwości, za niedługo dojdę do siebie.

      1. radosuaf 3 października 2014 o 08:19

        Kupiłeś włoski, to sam jesteś sobie winien :). Kupiłbyś niemiecki, to by robił dziadowską kawę, ale nawet po ataku jądrowym mógłbyś sobie zrobić świecącą kawę na zgliszczach…

        1. Tommy 3 października 2014 o 08:22

          Zapomniałeś dodać, że kawa pachniałaby gotowaną kiełbasą i piwem ; D

  31. Paula K 5 października 2014 o 09:33

    Najlepiej bendzie pasowal ciemny grafit:-) 

     

  32. Disco Polo 20 października 2014 o 20:06

    Na zimę wybrałbym tylko czarne felgi, latem oczywiście srebrne. Ale to tylko moje zdanie

    1. Bebok 20 października 2014 o 21:36

      Kolega dostaje tytuł złotej łopaty! :)

Pozostaw odpowiedź radosuaf Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *